Fisioteràpia en la gent gran

La fisioteràpia s’ha convertit amb el temps en un mètode molt eficaç a l’hora de prevenir possibles lesions, curar o facilitar la recuperació de lesions, alleujar dolències o contribuir a millorar la mobilitat, agilitat, força i resistència de qualsevol part del cos.
En el cas de la gent gran, i a causa del desgast de l’edat, la fisioteràpia cobra molta importància. A través d’ella s’aconsegueix millorar la mobilitat d’aquestes persones, millorar la seva massa muscular i d’aquesta manera evitar possibles caigudes o fractures que podrien resultar molt perilloses en aquestes edats. Amb un tractament adequat es pot millorar molt la mobilitat d’aquestes persones, també es pot corregir certes postures dolentes i contribuir així a una millor salut i qualitat de vida.

En què millora les vides de la gent gran?

La major part de les dificultats de mobilitat en persones grans té el seu origen en problemes d’ossos o de la columna vertebral, així com problemes de nervis afectats o hèrnies discals. En aquests o alguns altres són els motius pels quals la gent gran veu limitada la seva mobilitat, el que està clar és que això li suposa, a més de dolor, dependència en algú altre.

Tractar aquestes dolències per mitjà de la fisioteràpia pot portar resultats molt bons. Millorant el moviment d’articulacions, evitant el deteriorament o lesions dels músculs, i corregint postures dolentes, és possible que al llarg del temps les persones tractades es vegin en condicions de no haver de necessitar bastons o caminadors i poguer caminar sense necesitar-los. D’aquesta manera les persones guanyen al mateix temps en salut, autonomia iseguretat en si mateixa.

Què es fa a la assosciació?

A la assosciació que anem un dels apartats més importants és la fisioterapia. Aquesta terapia es fa amb un senyor que es diu Ignasi i es fan una serie d’exercicis per a reforçar els diferents musculs i nervis del cos, aquests en són uns exemples: moviments rotatoris de turmells i canells (per a millorar la cordinació), repeticions de posar-se de puntes (per millorar la força en els musculs), moviments de braços i cames (per a millorar les articulacions), etc. …

Després dels exercicis es fan jocs senzills que segueixen treballant diferents parts del cos de una forma més divertida, un exemple seria passar-se una pilota entre la gent mentres fem una rotllana, dient el nom de a qui va dirigida avans de llençar-la.

Per acabar dir que a part de tots els exercicis i les coses bones que té aquesta activitat cuan vas allà i els veus fer-la, pots observar que s’ho passen bé entre ells i també fent la classe.

Joan Oliver

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s